search
Deja viewDeja view

Egypt TV news boss fired for airing old Sissi interview

State channel shows year-old PBS recording for nearly 10 minutes before switching to the correct clip

Egypt's President Abdel Fattah el-Sissi interviewed on PBS in September 2016 (Screen capture: YouTube)
Egypt's President Abdel Fattah el-Sissi interviewed on PBS in September 2016 (Screen capture: YouTube)

CAIRO — The head of news in Egypt’s state television has confirmed he was fired after the network mistakenly aired an old interview with the country’s president instead of one he gave this week.

Mustafa Shehata, in comments published by Cairo dailies Thursday, described the mix-up as a “gross error.”

The wrong interview was on the air for nearly 10 minutes before the transmission was halted Tuesday.

The state television’s chief has apologized for the mistake.

The erroneously broadcast interview was given last year by President Abdel-Fattah el-Sissi to the US network PBS. The one that was meant to be broadcast was given to the same network this week in New York.

Sissi is in New York attending meetings of the UN General Assembly.

Copyright 2016 The Associated Press.

read more:
comments
Never miss breaking news on Israel
Get notifications to stay updated
You're subscribed