Iran says its English channel dropped by satellite
search

Iran says its English channel dropped by satellite

Galaxy 19, which serves US and Canadian audiences, accused of dumping news station Press TV as part of sanctions imposed on Iran

Illustrative photo of satellite dishes (photo credit: Nati Shohat/Flash90)
Illustrative photo of satellite dishes (photo credit: Nati Shohat/Flash90)

TEHRAN, Iran (AP) — Iran’s English-language channel Press TV says that it has been dropped by the satellite that had broadcast its signal to North America.

The Saturday report says that the Galaxy 19 satellite serving audiences in the United States and Canada has removed both the state-owned news channel as well as a movie channel, iFilm.

It said the move was part of sanctions imposed on Iran as part of broader efforts to prevent it from developing nuclear weapons. Iran denies that it is developing weapons, saying its nuclear activities are aimed at peaceful purposes.

The Luxembourg-based company Intelsat, whose website says that Galaxy 19 is part of its satellite fleet, could not immediately be reached for comment.

Copyright 2013 The Associated Press.

read more:
comments