Likud lawmaker sues reporter over prostitutes, drugs ‘libel’
search

Likud lawmaker sues reporter over prostitutes, drugs ‘libel’

Oren Hazan files 1-million-shekel libel lawsuit against journalist Amit Segal of Channel 2

Raoul Wootliff is the The Times of Israel's political correspondent.

Likud MK Oren Hazan holds a press conference at the Knesset announcing he submitted a lawsuit for 1 million shekels against Channel 2 news reporter Amit Segal for libel, October 12, 2015. (Miriam Alster/Flash90)
Likud MK Oren Hazan holds a press conference at the Knesset announcing he submitted a lawsuit for 1 million shekels against Channel 2 news reporter Amit Segal for libel, October 12, 2015. (Miriam Alster/Flash90)

Knesset Member Oren Hazan announced Monday he has submitted a libel lawsuit for 1 million shekels (some $260,000) against Channel 2 reporter Amit Segal.

In a press conference called for the first day of the Knesset winter session, Likud MK Hazan told reporters he is suing Segal for a “tsunami of false accusations” against him.

A June investigative report by Segal and Channel 2 news claimed Hazan hired prostitutes for his friends and used hard drugs while managing a casino in Bulgaria before he was elected to Knesset.

Hazan said the allegations were false and blamed the media for unfair treatment.

“There has been a campaign of lies and persecution against me, such as has never been seen before in Israel,” he told journalists.

In the Channel 2 report, titled “Prostitutes, drugs and the deputy speaker of the Knesset,” two Israeli tourists and a casino employee confirmed that Hazan would provide prostitutes for his guests in the Burgas casino, in which he held a stake. Both prostitution and hard-drug use are illegal in Bulgaria.

Hazan denied the allegations at the time of the report.

“I am sorry to disappoint you, but the sexual fantasies, sick personality and vivid imagination of yourself and of those who fed you [the story] are out of touch with reality,” he told Segal.

Channel 2 political correspondent Amit Segal (CC BY-SA Hanay/Wikimedia Commons)
Channel 2 political correspondent Amit Segal (CC BY-SA Hanay/Wikimedia Commons)

Hazan’s attorney Avraham Keren sent a letter to Channel 2 and Segal in June, accusing them of libel and demanding that they retract the story and apologize.

“Your intention was to injure — with no other practical reason — the standing of my client and his good name,” the letter read.

Following the report, Knesset Speaker Yuli Edelstein blocked Hazan from presiding over any Knesset meetings “until further notice.”

Times of Israel staff contributed to this report.

 

 

Join us!
A message from the Editor of Times of Israel
David Horovitz

The Times of Israel covers one of the most complicated, and contentious, parts of the world. Determined to keep readers fully informed and enable them to form and flesh out their own opinions, The Times of Israel has gradually established itself as the leading source of independent and fair-minded journalism on Israel, the region and the Jewish world.

We've achieved this by investing ever-greater resources in our journalism while keeping all of the content on our site free.

Unlike many other news sites, we have not put up a paywall. But we would like to invite readers who can afford to do so, and for whom The Times of Israel has become important, to help support our journalism by joining The Times of Israel Community. Join now and for as little as $6 a month you can both help ensure our ongoing investment in quality journalism, and enjoy special status and benefits as a Times of Israel Community member.

Become a member of The Times of Israel Community
read more:
comments