BBC apologizes for false claim IDF targeting medical staff, Arabic speakers in Gaza

The BBC apologizes after a presenter falsely claimed that Israel was targeting medical staff and Arabic speakers during its operation at Gaza’s Al-Shifa Hospital.

“This was incorrect and misquoted a Reuters report,” the UK broadcaster later says. “What we should have said is that IDF forces included medical staff and Arabic speakers for this operation.”

“We apologize for this error which fell below our usual editorial standards. The correct version of events was broadcast minutes later,” the BBC says.

The BBC has come under attack for its coverage of the war between Israel and the Hamas terror organization.

The UK national broadcaster has also been repeatedly lampooned by top Israeli satirical show “Eretz Nehederet,” most recently with a skit just hours before the false claim was made.

Most Popular